Επιλογής
Επιλογής
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να:
- Να περιγράφουν την ομαλή ανάπτυξη των δομών του προσώπου
- Να γνωρίζουν το ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας παρέμβασης στις κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες/σχιστίες
- Να διακρίνουν από τη βιβλιογραφία και να εφαρμόζουν τη δεοντολογία όσον αφορά τις διαταραχές ομιλίας των κρανιοπροσωπικών ανωμαλιών/σχιστιών
- Να αναλύουν τη φύση (είδη), τη φυσιολογία των κρανιοπροσωπικών ανωμαλιών/σχιστιών και τις συνέπειες τους στην ομιλία
- Να αξιολογούν την ομιλία των κρανιοπροσωπικών ανωμαλιών/σχιστιών
- Να λαμβάνουν τεκμηριωμένες κλινικές αποφάσεις σε περιστατικά με διαταραχές ομιλίας κρανιοπροσωπικών ανωμαλιών/σχιστιών
- Να εφαρμόζουν τεχνικές παρέμβασης στις διαταραχές ομιλίας των κρανιοπροσωπικών ανωμαλιών/σχιστιών
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Κριτική ανάλυση δεδομένων και λήψη αποφάσεων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σκοπός του μαθήματος είναι να οδηγήσει τους φοιτητές στο να εμβαθύνουν σε θέματα διαταραχών ομιλίας στις κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες αναλύοντας τη σύγχρονη βιβλιογραφία σε δεοντολογικά θέματα ή σε νεότερες εξελίξεις/διαφωνίες (θεωρία και κλινική εφαρμογή). Επιπρόσθετα, με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να αξιολογούν τις διαταραχές ομιλίας στις κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες, να παίρνουν τεκμηριωμένες κλινικές αποφάσεις, να χρησιμοποιούν αποτελέσματα μελετών για να βοηθηθούν στη λήψη αποφάσεων στη λογοθεραπεία και να χρησιμοποιούν οδηγίες κλινικής πρακτικής και πρωτόκολλα
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:
- Περιγραφή ανατομίας και φυσιολογίας της δομής του προσώπου
- Ορισμός και περιγραφή των κρανιοπροσωπικών ανωμαλιών/σχιστιών και των διαταραχών επικοινωνίας που απορρέουν από αυτές
- Κλινικές ομάδες και συνδρομα περιστατικών με κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες/ σχιστίες
- Ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στις κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες/σχιστίες
- Αξιολόγηση της ομιλίας στις κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες/σχιστίες
- Τεκμηριωμένες μέθοδοι λογοθεραπείας στην ομιλία των κρανιοπροσωπικών ανωμαλιών και σχιστιών
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Αυτοτελής προσωπική
μελέτη50
Προετοιμασία συμμετοχής στις εξετάσεις και κλινική αναφορά 36
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (60% του τελικού βαθμού) και ατομική κλινική αναφορά αξιολόγησης (40% του τελικού βαθμού).
Η εξέταση θα περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής).
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας
- Κουδουμνάκης, Μ. (2008). Σχιστίες του γναθοπροσωπικού συστήματος-υπερωϊοσχιστίες και χειλεοσχιστίες. Λευκωσία: Broken Hill. Κωδικός στον Εύδοξο [13256857]
- Kummer, A. (2011). Σχιστίες και κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες. Λευκωσία: BrokenHill. Κωδικός στον Εύδοξο [13256765]
Συμπληρωματική βιβλιογραφία
- Οδηγίες του Αμερικάνικου Συλλόγου Λογοπαθολόγων
- https://www.asha.org/PRPSpecificTopic.aspx?folderid=8589942918§ion=Treatment
- https://www.asha.org/PRPSpecificTopic.aspx?folderid=8589942918§ion=Resources
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
- Journal of Oral Biology and Craniofacial Research
- Journal of Speech, Language and Hearing Research
- Folia Phoniatrica et Logopaedica
Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα.
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS
-